sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

VSO 4/4 –– 1/3 done

No niin, vastasyntyneillä neljä viikkoa on täynnä!

Viimenen viikko meni kyllä silleen tosi nopsaan, mutta se oli omalla tavallaan myös kaikista paskin viikko. Maanantaina illalla oli kiva vuoro oman ohjaajan kanssa, sain oikeestaan hoitaa vauvan ite lähes kokonaan. Oli muuten siihen mennessä pienin vauva mitä olin koskaan nähny. Ja oli oikeesti TOSI pieni, syntyi viikolla 27!! 

Tiistaina pääsin aamuvuorossa käymään (ekaa kertaa ikinä) Kuopiossa KYSsissä hakemassa vauvelin kotikaupunkiinsa. Oli tosi jännää lähtee, koska en myöskään koskaan ollu ollu ambulanssissa ennen! Ja myös se toinen niistä sairaankuljettajista oli ihan kivannäkönen... (Tosin stalkkasin sen myöhemmin, se onki aika nuori xD) Valitettavasti kyllä sekin päivä alkoi vähän ikävissä merkeissä, kun siis tosiaan kuljetukselle oli lähössä mukaan mun oma ohjaaja, ja mulla oli iltapäivällä arviointikeskustelu. Aamulla sitte sanoin siitä siinä kun jaettiin huoneita ja potilaita, että näin on, niin sain tylyn vastauksen, että "en voi olla pois kuljetukselta", minkä ymmärrän kyllä koska kaikki hoitajat ei tee kuljetuksia. No sit pokkana kysyin, että enkö mä sit voi lähtee sinne kuljetukselle mukaan kun se on mun ohjaajakin. No siinä sit oli apulaisosastonhoitaja myös mukana keskustelussa sekä se mun ohjaaja ja toinen opiskelija. En tiennyt, että sen toisen opiskelijan oli tarkotus lähteä mukaan kuljetukselle. Se aoh sano, että mun kantsii lähtee ihan sen takii kun oon kätilöopiskelija ja myös siks, että se on mun oma ohjaaja. No mä sit lähin, mut tuntu tosi tyhmältä viedä siltä toiselta opiskelijalta se mahdollisuus päästä kuljetukselle mukaan...  Anyway se hakureissu meni kans vähä vissii bershiillee, ku eka oltii väärän perheen luona (hoitajat siel ohjas väärään huoneeseen -.-) ja sit kuljetusinkubaattoris oli pieniä teknisiä vikoja. Well done.... :D No saatiin lapsi ja äiti kyytiin ja päästiin ihan turvallisesti perille Jklään! Ja siis jos se maanantain lapsi oli pieni, niin tää oli kyllä sitte ihan mini. Se oli syntyny vähän reilu 400 grammasena, ja se oli nyt jonku viiden viikon ikänen ja edelleen paino vaan reilut 900 grammaa!! Mutta se oli ihana vaavi.

Keskiviikkona sit taas yllättäen mul ei ollu omaa ohjaajaa ja aamulla menin kansliaan ihan niin kuin joka aamu ja kysyin, et kenen kanssa oon sen päivän. No siinä sit kuulin kun huoneet jaettiin, että se opiskelija jonka piti tiistaina lähtee kuljetukselle niin lähti sit sinä keskiviikkona hakureissulle, ja sit tosi moni hoitaja oli sillee että "no vihdoin seki pääsee, nyt siltä ei kyllä viedä enää mattoa jalkojen alta, nyt kukaan ei vie sun mahdollisuutta vaikka mikä ois!!!!!" Siitä tuli tosi paha mieli, koska en mä tietenkään itekään ois halunnu viedä sen mahdollisuutta lähteä sillon tiistaina mukaan, eikä se loppujen lopuks ees ollu mun päätös lähteä ylipäätään. Mut en vielkään ymmärrä, että miks se ois menny tiistaina mun ohjaajan kaa kun se pääs keskiviikkona oman ohjaajansa kanssa??? Anyway se keskiviikko oli kans vähä nihkee päivä ja aika kului tosi hitaasti, kun ei ollu kauheesti mitään tekemistä. Askartelin sit pari korttia ja vaan istuskelin vanhempien seurana potilashuoneessa. Illalla onneks sain kivaa ajateltavaa, kun lähin Paviljonkiin kuuntelee Anssi Kelaa. Jumalauta että on hyvä muusikko!!!!! Oli ihan superhyvä keikka.

Torstaiki sit taas alko ihan päin pyllyä vittuja, kun taaskaan ylläri ei ollu omaa ohjaajaa. Kysyin sit totuttuun tapaan, että "no kenes kans mä tänään meen" ja aoh sanoi että no "mee ton X:n kanssa." No mä sitte menin ja en viittiny keskeyttää raporttia ja sanoin vasta rapsan jälkeen, et "niin hei X mä oon tänään sun kanssa jos vaan sopii". No hän tuhahti ja pyöritti silmiään, mut ei vastannu mitään. IHAN VITUN KIVA PÄIVÄ TULOSSA mä ajattelin. Olin jo harkan alussa ollu yhen vuoron tän saman ihmisen kanssa (siitäkin päivästä on aikaisempi avautuminen blogissa...), joten en ehkä itekään ollu valmiiks kauheen innoissani siitä. Mut sain kyl koko päivän käytännössä yksin hoitaa sen vauvan ja oli silleen ihan kiva. Sit se hoitaja ohjas kyllä ihan kivasti sen päivän ja neuvo lääkelaskuissa ja kerto kaikkia hyödyllisiä juttuja esim. valohoidosta. Mutta oli mul koko päivän ajan semmonen fiilis, et mä oon vaan tiellä ja että sitä ärsyttää ohjata mua. Tein myös torstaina sen harkasta annettavan palautteen ja sinne kyl annoin palaa ja olin ihan rehellinen, et en kyl suosittelis tämän oman harkkajakson perusteella kellekään tota osastoa. Jäi tosi paska fiilis neljästä viikosta siellä. Lisäks must siel oli tosi nihkee tunnelma ja kiree ilmapiiri, joka tuntu purkautuvan opiskelijoihin. Tunnit onneks tuli täyteen, niin pääsin jo perjantaina kohti kotikotia. Siinäkin kun torstaina huikkasin kansliaan kiitokset harkasta niin ei sielt oikein kukaan vastannu mitään, jokunen "hyvää jatkoa" sieltä tais kuulua. Vähän kaduttaa, et vein sinne kalliit suklaat kahvihuoneen pöydälle kiitokseks XD (ei oikeesti)

Tää viikonloppu on ollu ihana nollaus kaikkeen sairaalamaailmaan eikä oo tarvinnu miettiä paljoo mitää. Perjantaina kävin kuuntelee Bar Loosessa keikkaa, kun mun veli esiinty siellä, ja oli tosi hauskaa yllättää se! Myös oli kiva käydä vähä kuuntelemas tanssimusaa, TCT:n musa ku on aika tanssittavaa! Lauantaina kävin aamulla ja iltapäivällä kattoo mun vanhojen junnujen pelejä kotikentällä, ja hienosti ne pelas molemmat pelit, voitti kummatki jollain tyyliin 50 pisteellä!! Käytiin kans IKEAssa pyörimässä ja syömässä legendaariset lihapullat. Tänään käytiin kummitäti+kummitukset –brunssilla ja iltapäivällä kävin Tapiolas kattomassa iskän kaa Honka-SäyRi -matsin, kun SäyRis pelas mun junnuja Jyväskylästä. No, se peli oli aika farssi, mut veikkaan että oli mun tytöille tärkeetä, et olin siellä. Ja olihan se tietty mullekin. :)

Nyt istun junassa matkalla kohti Jyväskylää ja harkkaa 2/3. Leikkuri, täältä tullaan... Ei todellakaan kauhean innostuneena, mutta silti. Nopeesti toi neljä viikkoa onneks menee! Katotaan mitä kaikkea tää kevät nyt tuo tullessaan ja mitkä fiilikset on minkäki harkan jälkeen! Saan myös olla loppukevään itekseni tuolla kotona, ku kämppis ilmotti että se lähtee kotipaikkakunnalleen töihin. Ok, käy mulle :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti