torstai 3. syyskuuta 2015

Ei taas vaihteeks menny niin ku kuvittelin!

Nyt on sit saatu koulukin käyntiin. Ei hyväntähen. Oikeesti, siis harkan lisäksi (≈41h/vko) mun pitää tehdä tutkimus ja kehittäminen verkkokurssia, jonka eka tentti on parin viikon päästä. Kevyt 200+ sivua luettavaa ajassa X. Siihen päälle melkein joka torstai on opparikurssin seminaari aamulla, ja jottei elämä kävis liian helpoksi, niin mullahan on koristreenit sit aina tiistai-, torstai- ja perjantai-iltaisin! Eli nyt jo pahoittelen, jos musta ei oikeesti kuulu mitään, mut mä en ehkä jossain vaiheessa vaan jaksa.

No, mä eilen laitoin sähköpostilla mun harkan ohjaavalle opettajalle tavoitteet, ja ne oli kuulemmat "ok realistiset". (Musta ne ei ois voinu olla realistisemmat :D) Sit kysyin häneltä vielä, että onko todella niin, että opiskelijalta vaaditaan viikossa harkkatunteja tuo yli 40, vaikka oma ohjaaja tekee ehkä 35. Hän sitten kysyi minulta, että olenko laskenut oikein tunnit ja olenhan vähentänyt tehtävään varatut tunnit pois. No olen. Ja tämä tilanne on siis kaikilla, että kuuteen viikkoon 250 tuntia. Oikeesti aika rankka.

Kysyin vielä samaa koululla aamulla tutoropettajaltani, eikä hänkään tuntunut olevan sen enempää perillä asiasta, mutta lupasi tarkistaa ja laittaa sitten sähköpostia. Hänkin kyseli multa, että miksi mä olen tehnyt niin vähän sit kevään harkassa tunteja, että tähän jäi niin paljon. Siin kohtaa mä jo meinasin pimahtaa, et mitäs vittua en minä ole jättänyt mitään tunteja tekemättä, vaan tehnyt tasan ne tunnit mitä pitikin. Ja siis eihän se ees olis mahdollista jättää toisen harkan tunteja seuraavaan harkkaan?! En aliarvioi meiän koulun maikkojen pätevyyttä, mut skarppiutta kyllä heiltäkin vaatisin ihan vaan pikkasen enemmän.

No joo, sit tää oppari asia! Meil oli mun parin kanssa jo keväällä aihe kielen päällä. Sitä ei saatu eteenpäin sillon eikä kesällä, ja nyt kun alotettiin toi opparikurssi, niin tuumattiin et meiän aihe-ehdotus ois ollut oikeesti tosi hyvä, mut koska siitä aiheesta ei löydy mitään taustamateriaalia, niin on aika vaikee lähtee siitä väsäämään tutkimusta. Me sit lyöttäydyttiin trioksi yhen luokkalaisen kanssa, ja nyt on aihe tulilla ja ens keväänä pitäis olla oppari valmis. Sitäkin itse asiassa ihmettelen aika paljon, et miks tää meneekin nyt näin päin, et oppari ei oo todellakaan kaiken sen oppimasi tuotos, vaan että se tehdään pois alta ennen opintojen puolta väliä. Ja kiihdytyskaistalaiset tekee sen viel nopeemmin: ne on alottanut tammikuussa 2015 ja niiden opinnäytetyö on valmis ennen joululomaa, eli kolmen kuukauden päästä. EKAN VUODEN AIKANA OPPARI. Just. 

Niin ja sit vielä semmonenkin hauska hommeli, et mun piti lähteä sinne vaihtoon ens keväänä, mut nyt vähän näyttää siltä et en lähekään. Oma päätös ja oma tahto, mut ens kevät ei oo mulle se ajankohta. Katotaan myöhemmin, jos sit onnistuu.

Kiva palata kouluun, kerta kaikkiaan.

Onneks huomenna on taas harkkaa!!!! Ja tänään saa vielä keskittyä lempitouhuuni eli korikseen, meil on koutsipalis ja sen päälle treenit illalla. Hyvä hyvä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti