maanantai 5. tammikuuta 2015

ooämgee

Hohoo. Melkein kuukausi sit kirjotin viimeks, sori sori jos joku on tekstiä ootellut. En oikeesti ees tiedä kiinnostaako/lukeeko kukaan mun juttuja hahah! Mutta musta on kiva kirjottaa, koska samalla tää on omien muistojen ja ajatusten tallettamista.

Noh. Eka vuosi sitten päättyi ja nyt on viikko siihen, että alkaa toinen opiskeluvuosi. Ihan järkyttävää??? Et ens vuoden jälkeen ollaan niinkun jo tavallaan puolivälissä? HÄH. Aika menee kyllä ihan älyttömän nopeesti. Kohta mäkin oon jo 23-vuotias ja valmis kätilö. Erikoissairaanhoitaja. Vitsin siistiä.

Toi ajatus muutenkin motivoi mua sikana. Kun aina välillä on niitä hetkiä, et tekis mieli vaan jättää koulu kesken hetkeks ja pakata reppu selkään ja lähtee maailmalle kokemaan ja näkemään juttuja, niin sit aina mietin just tota. Oon oikeesti ihan sika onnekas, mä oon koulussa, mä opiskelen, ja mä oon oikeesti niin sika nuori sit, kun valmistun ja mul on tavallaan kaks ammattia. Ja myös kaks tutkintoa siinä kohtaa. Mutta kun tosi monilla ei oo vielä mitään hajuakaan, et mitä ne haluu tehä elämässään, tai vaikka on, niin pitää siitä unelmastaan niin tiukasti kiinni että ne hakee siihen samaan koulutukseen monta vuotta. Tavallaan nostan kyllä hattua sillekin sinnikkyydelle. 

Mun yks parhaista ystävistä opiskelee Englannissa, ja näin sitä pitkästä aikaa tässä joululomalla. Me juteltiin tosi paljon tulevaisuudesta, ja jotenkin tuntuu niin oudolta, että ei montaakaan vuotta sitten ollut se tilanne, kun mietti tulevaisuuttaan, et joskus sit kakskymppisenä, ja et sit lukion jälkeen. Nyt kun miettii samankaltasia asioita, niin on hirveetä huomata, että yhtäkkiä puhutaan häistä ja lapsista, työllistymisistä, jatkokouluttautumisista... Hei oikeesti, ollaanks me nyt aikuisia?? Mun omat tulevaisuudensuunnitelmat on ihan tosi auki. Mua houkuttelee lääkis, mut myös ulkomaat. Kätilönä esimerkiks Euroopassa ois nimittäin vissiin ihan töitä tarjolla! Toisaalta reissaaminen ois kans superia, kun (ainakaan just nyt) ei oo mitään rajottavia asioita tai ihmisiä sitä estämässä... Valintoja, valintoja.

Tää opiskeluvuosi pitää varmasti sisällään tosi mahtavii juttuja. Tahti ei ainakaan onneks löysty, joten aika kuluu nopsaan. Vaikka aina sanotaan, et kevät menee nopeemmin kun syksy, niin musta toi syksy oli tosi lyhyt ja hujahti ohi ihan tosi äkkiä! Keväällä on toki lomia ja kaikkia pikkubreikkejä, mutta ainakin nyt tänä vuonna mun koulu jatkuu sinne kesäkuulle asti. Tai koulu, oon siis harkassa viimeset neljä viikkoa. Viikot 20-23. JÄNNITTÄVÄÄ siihen on enää 18 viikkoo!!!!

Tän vuoden aikana mulle myös selviää mun vaihtomaa. Mä ihan kauheesti haluaisin lähteä sinne Dubliniin. Enää mulla ei ees oo semmosta kakkosvaihtoehtookaan, kun ne kaikki on vähän niin kun poissuljettuja vaihtoehtoja. Jenkit, Britit, Aussit... Ois vaan aika siistii. Joten sormet ristiin, et Irlanti ois mun kevään 2016 sijainti!

Oon kai nyt jotenkin päässy yli Jyväskylä-kriisistä, kun musta on kiva lähtee sinne takasin huomenna. Ja heitin just yhelle kaverille, että jos sitä nyt kerran on Keski-Suomeen tultu, niin ehkä vois harkita sitä Oulun lääkistä... Oh well, that remains to be seen...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti