keskiviikko 28. tammikuuta 2015

Hurjia juttuja ainakin yks

Ei vitsit arvatkaa mitä. Tänään pisteltiin neuloilla suoniin! Oli hurjaa!

Tää on oikeesti iso juttu mulle, koska oon vähän neulakammoinen. Mä oon yrittäny ottaa yliotteen tost kammosta käymällä luovuttaas verta, ja nyt kyl jotenkin tänään tuntu siltä, et mä oon onnistunu siinä! (Tosin aika paljon vielä jännittää kanylointi.)

Kelailin etukäteen, että mä en varmaan nuku edellisenä yönä tai että pyörryn siihen paikkaan kun mun pitää pistää, tai kun joku pistää mua.

Meiän labramaikka otti mut koekaniiniksi, eli näytti kaikille yhteisesti, et miten homma toimii. Itse pistos kyllä tehtiin mun sylissä makaavaan harjoituskäteen, mutta mulle laitettiin staasi, puhdistettiin käsi ja palpoitiin suoni, jota kävi sit tyypit etsiskelemässä. Se kaikki kyllä rauhotti mut ihan täysin, se maikka oli tosi hyvä ja rauhallinen. 

Sit kun päästiin ite harjottelemaan otteita nuken kädelle (kädellä?) niin tuntu jotenkin tosi varmalta. Halusin heti päästä pistelee ihmisiä!! Onneks kuitenkin maltoin mieleni, ja mua pistettiin ekaks. Suoni löyty ja pistos ei ollu ihmeellinen, ekaa kertaa jopa oikeesti katoin, kun se neula uppos ihon alle! Neula ei vissiin sit kuitenkaan löytänyt tietään suoneen, koska näyteputkeen ei tullu pisaraakaan :D Mut ei se mitään, pistäjä oli hyvä, eikä sattunu tai ollu lainkaan epämukavaa. 

Sit kun oli mun vuoro pistää, niin meinas alkaa jännittää, mut blokkasin jännityksen vaan hengittämäl syvään. Pistin yhtä meidän ryhmän pojista, ja sillä kyllä suoni löyty tosi helposti ja verikin tuli putkiloon jossain sekunnissa! Ja mä olin kyllä aika ylpee itestäni, kun se meni niin hyvin. Ei käsi tärissy yhtään! Et vois hakee vaik veripalveluun töihin. Haha. 

Meiän labraryhmä on kyllä tosi kiva, jotenkin tuli ihan sika hyvä fiilis siitä, et siel kehuttiin toisia. Sanottiin ääneen hyvä palaute, ja jos oli ohjeistettavaa tai "huonoa" palautetta, niin ne osattiin sanoa tosi kivalla tavalla! Meiän tiimiki on sika kiva, joka päivä huomaa aina vaa uusia asioita ja oppii tuntemaan ihmiset paremmin. Oon niin ilonen, et oon just Hempukka-tiimissä! Tietäjät tietää. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti