maanantai 12. tammikuuta 2015

Hommat rullaa taas

No ei kyl tunnu, et oisin just ollut poissa koulusta kolmisen viikkoa! Opinnot lähti kyllä vauhdikkaasti liikkeelle, mutta niin ne sanookin, että toka vuosi on tiukin. Year two, I'm ready.

Ihan todella paljon on nyt opiskeltavaa, pääasiassa super mielenkiintoista, mutta nyt ajankäytön suunnittelua tarvitaan oikeestikin. Mä en ihan tarkalleen viel tiedä, et missä vaiheessa opiskelen kaiken etukäteismateriaalin, teen verkkotehtäviä, luen tunnilla käytyjä juttuja ja jossain välissä vielä sisäistänkin kaiken?! No. Eiköhän jostain aikaa aina löydy.

Mun lukkari on tosi mielenkiintonen. Sain rakentaa sitä kun palapeliä, selaimessa auki Asio, Optima, Elmo ja tilavaraukset. Ei oo helppoo, mutta sain kirjotettua kalenteriin kuitenkin hiihtolomaan asti lähes kaikki tunnit! Jää sinne vapaa-aikaakin, mutta hiiohoi koska olen tutor, niin joissain väleissähän mä pidän niitä pienryhmiäkin. HaHAAHaa. Onneks ainakin viikonloput on vapaat!

Eli siis. Opintojaksot, mitä nyt keväällä opiskelen on

  • Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyö (+ lääketiede)
  • Hoitotyön päätöksenteko 
  • Terveyden edistäminen ja ennaltaehkäisevä hoitotyö
  • Kansanterveyshoitotyö (+Farmakologia, anatomia&fysiologia ja sisätautien lääketiede)
  • Hoitotyön kliiniset menetelmät (=laboraatiot, lääkelaskut ja kliiniset tutkimukset)
  • Ammattitaitoa edistävä harjoittelu II
Eli ihan on kiitettävästi hommaa luvassa! Mutta se on ihan fine. Opiskelemassahan täällä ollaan.

Ekat kuumotukset sisätautiharkasta tuli tänään, kun siitä puhuttiin alotusluennolla. _APUA_ oikeesti, mä meen sairaalaan harjottelemaan sairaanhoitajana olemista?! This is so crazy. Mä en vaan ehkä jotenki tajuu, että musta on tulossa kauheeta kyytiä sairaanhoitaja. En myöskään tajunnu ajatella opparia, mut nyt sekin on sovittu, teen sen yhessä Annin kanssa JEEE!! Ei tartte yksin hätäillä. :P Ja tosiaan me tehään se nyt tässä sh vaiheessa, kun klö vaiheessa on ihan turha yrittää miettiä mitään oppareita. Sit ne on niinku jo tehty alta pois!

Hyvä tästä vuodesta tulee. Mä tykkään olla Jyväskylässä, mun asenne on ihan eri kun aikasemmin, joten nyt on high hopes että mikään ei mee pielee:) (koputan puuta) Ja vielä jos kaikki oikein menee nappiin, niin mä lähen vaihtoon vuoden päästä!!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti