sunnuntai 29. tammikuuta 2017

vikat meiningit Jorvissa

Vikaa viikkoo viedään viimesessä perustason harkassa!!!

Oon kyl saanut nähdä ja tehdä niin paljon erilaisia juttuja tuolla päivystyksessä, et ohhoh. Vaik aluks aattelinkin, et ei toi oo yhtään mun juttu, ni nyt tälleen jälkeenpäin uudelleen ajateltuna voin sanoo, et on tää varmaan ollu yks parhaista harkoista ihan vaan pelkästään oppimisen takia. 

Tajusin sen oikeestaan keskiviikkona, kun näin koululla mun ohjaavan open ja juteltiin semmonen väliarviointi siinä nopeesti. Sit kun Jaana kyseli et no miten on menny ja mitä kaikkee mä oon saanut siel tehdä ja aloin luettelee, ni yhtäkkii tajusin että vitsi mää osaanki paljon juttuja! Työ tekijäänsä opettaa, so they say :)

Tänään kyl tuli tosi nihkee tilanne iltavuoros, kun mul oli oma potilas, ja sit lähin mun "ohjaajan" kaa akuuttivalvontaan, kun sain avustaa pleurapunktiossa. Siel meni sit pari tuntii ja mun oma potilas jäi sitten niiden kahen sairaanhoitajan vastuulle (siitäki kysyin ensin et otatteko tän vastuulle ja sain myöntävän vastauksen). No mähän en siis tiennyt, et kukaan lääkäri ei vuoronvaihdon takia ollutkaan ottanu tätä mun potilasta hoidettavakseen, vaik yhelle lääkärille hänet jo käytiin esittelemässä. Siin olikin sit ollu vaikka mitä vuoronvaihtohässäkkää ynnä muuta, niin tälle mun potilaalle ei sit kukaan lääkäri tehny mitään, ei tutkinut, ei tilannu labroja, ei ottanu kantaa mun kirjauksiin, EI MITÄÄN. Ja sit kun palasin takas parin tunnin jälkeen akuuttivalvonnasta niin sain huudot että mun ois pitäny huolehtii potilas alusta alkaen ja esitellä lääkärille ja kaikkee. 

No tietysti tunnollinen kun oon nii hätkähdin ja pahotin mieleni, kun en ollu oikeesti tienny että täs oli infokatkos ja sit ajattelin et se oli oikeesti mun syy... Mitään vakavaa ei siis tapahtunut, ainoastaan sen potilaan hoito viivästyi paril tunnilla. Onneks sit siihen tuli yks tosi kiva hoitaja mun tueks ja lopulta tosi kiva lääkäri myös otti kantaa tän potilaan asioihin ja hommat suju hyvin. Rapsasin sen tosi hyvin ja hoidin hommat loppuun, ni ehkä ne muut ei aattele et oon joku tosi vastuuton ja huono (koska sil hetkel ajattelin niin itse...).

Vastasyntyneet jo oottelee ja oon saanu sähköposteja sieltä! En meinaa malttaa odottaa, et pääsen hoitaa pieniä vaaveja ja perheitä :)

Enkä meinaa tajuta, et viikon päästä alkaa oikeesti mun vika harkka. CRAZY.

Ja ainiin!!! Pakko kertoo kun oon niin ylpee! Meil oli maanantaina lääkelaskut viimestä kertaa eikä niis saanu yhtäkkii käyttää laskinta, vaik aina ennen on saanu. MUT MÄ OSASIN!!! Kaikki meni kerral oikein JA !!! Olin kaikista laskijoista TOKA joka palautti paperin !?!?!? Pitäsköhän alkaa luottaa omiin kykyihinsä XD en ookaan ihan paska matikas wuhuuu :D:DD:D

No niin no jooo. Mut hyvää helmikuun alkua, kevät tuleeee:):):) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti