lauantai 7. tammikuuta 2017

kohta ready

Pitkästä aikaa täällä! Oon miettiny monesti, et voi kun ois kirjotettavaa, mut en oo saanu aikaseks. Nyt. Koska tarttee päästä purkaa jännitystä kirjottamalla.

Eka nopee tsekkaus miten mun syksy meni. Eli koulua (laajavastuinen hoitotyö) oli lokakuun loppuun ja sit mul oli marraskuussa kotihoidon harkka ja joulukuuksi olin varannu Tampereelta terveyskeskuksesta sairaanhoitajan vastaanottoharkan. Sinne en menny, ku en pystyny muiden juttujen takii olee pois pkseudulta (enkä oikeesti ees halunnu järkätä sitä onnistumaan). Joten nyt noista perusharkoista enää se on edessä, muutenhan ei oo ku syventävät harkat!! Ja muuten syksy meni hyvin, sika nopeesti, mut oli ihan ok harkkakin kotihoidossa. Se vaan ei oo mun cup of tea mut oli se ihan ok. Ja tein muutamat rästitki pois alta syksyn aikana, et kyl meni ihan hyvin :D.

Syksyl myös piti valita toi suuntautuminen ja mä oon ihan pihalla. Aika selkeesti mul oli rajautunu, et mihin lähen, ja sit lopulta järki sanoi kumman valitsen. Meidän suuntaavien opintojen optima-työtila on ihan seko, enkä tiiä käytännös yhtään et mihin piti ilmottautua ja missä pitää olla ja monelta. Muuta ku 23.1. klo 8.15. 

Joka tapauksessa! Huomenna maanantaina 9.1. alotan siis ton mun vikan perusharkan ja se kyl tulee olee varmaan suht hasardia shittiä. Meen nimittäin Jorvin päivystykseen. CRAZY?!?! Mä? Päivystykseen?? Oon siis alusta asti ollut sitä mieltä, et mua ei oo luotu nopeisiin tilanteisiin hoitotyössä, ja nyt meen päivystykseen :D:D:D Noh saanpahan nyt harkan tehtyy tääl eteläs joten kaipa tuoki tossa menee.

Sit alkaaki vika 10 viikkoo koko mun opinnoissa. Viikolta 6 alkaa lasten ja nuorten hoitotyöhön syventävät harjottelut ja en voi vielkään oikein tajuta kuinka hiton hyvät harkkapaikat mä sain. Meen vastasyntyneiden teholle (taas <3) ja sit lasten ja nuorten syöpä- ja veritautiosastolle. Tulee olee niin opettavaiset vikat viikot et ei mitään järkee. Mut odotan silti tosi innolla noita harkkoja! Haastan itteni nimittäin ihan täysillä henkisesti tos hommas.

Telkkaris tuli täl viikol Elossa24h -sarja, ja siin oli pieni tyttö, joka meni leikkaukseen ja häntä pelotti kovasti vaikka isi oli vieressä, niin mä pillitin kotona ku katoin sitä ja mietin, et voi luoja minkä valitsinkaan, ku en kestä ku telkkaris lapsi itkee ja pelkää ni mitenkäs sit kun oon ite tossa lapsen vieres paikan päällä? No. Itken jos itkettää. Kai se niin menee.

Mut tosta vastaanottoharkasta... En ees tiiä mikä mua silleen jännittää. Oon pohtinu tätä paljon ja mul kyllä on ihan hyvii syitä miks voinkin jännittää: viimeks kun olin sairaalas harkassa, ni oli vuos 2016 ja olikohan kuukausi toukokuu. Eli aikaa on kulunut sairaalaympäristöstä jo jonkin verran. Toisena merkittävänä tekijänä on tietty Jorvi. Vieras talo, vieras ympäristö! Oon ollu Jorvis kahdesti elämässäni: ekan kerran moikkaamas mun joukkuekaveria kun hän sairastu diabetekseen vuonna 2007 (??) ja tokan kerran vuonna 2013 kun hyvästelin mummon. Jep. Sit must kyl sekin vaikuttaa harkan alkuun, et tää on eka harkka, kun en oikeesti tiiä ketään kaverii joka tulis samaan paikkaan! Aiemmin oon ollu aina jonku luokkalaisen kaa vähintää samal harkkajaksolla vaik ei oiskaan ollu samalla osastolla. Nyt -- tiiän, et muita opiskelijoita tulee -- en tunne ketään. (Joo, mul onkin sikana vaikeuksii tutustuu uusiin ihmisiin.... :P). 

No mutta kuitenkin. Jännittää enemmän kun aiemmin. Mut kyl se varmasti siitä! Tulee tosi tiukka kevät kalenterin osalta, kun 14 viikkoo harkkaa + käynnit Jyväskylässä aluks aika tiuhaan + 31 sarjapeliä + treenit x3/vko. Että ei varmaan tuu tylsää :D

Myös jos tätä tahtia kirjottelen blogiin, ni ehkä ens kerralla oon jo valmis! Ei vaan kyl mä koitan tsemppaa, tää on nii hyvä tapa purkaa tunteita ja muutenki sisältöä ainakin pitäis irrota nyt tonne pääsiäiseen asti joka viikolle oman postauksen verran. Eri asia ehinkö, mut koitan skarppaa.
Tsemppii kevääseen kaikki!! Mä oon ihan kohta valmis!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti