keskiviikko 20. toukokuuta 2015

Half way through

En voi uskoo, et harkka on puolessa välissä. Mul on enää 10 päivää jäljellä! Ihan kreisii kyllä. Perjantaina pääsen päiväks dialyysiyksikköön, mikä on siistii. Olin muutenki sohlannu tuttuun tapaani omat ajatukset, ja kelasin että oon perjantaina aamuvuorossa, mut tadaa iltavuorohan se siel olikii. No onneks sain sovittua dialyysiyksikköön kumminki aamuvuoron, nii pääsen lähtee sit iltapäivällä jo kohti etelää! Pikkuveli on siel yksinään, niin meen sen seuraks :-)

No mitä harkassa tapahtuu. Tää viikko lähti käyntiin ihan super hitaaaasti. Maanantai tuntu just niin maanantailta, ja katoin kelloo varmaan 10 min välein et koska kello ois yheksän ja pääsee kotiin. Vaikka sillonki tapahtu paljon, seikkailin kirralla ja teholla viemässä ja hakemassa potilaita yms, mut silti vaan vikat pari tuntia jotenki aina matelee!

Tänään oli sit taas ihan päinvastainen päivä. Koko ajan oli hommaa ja en kerenny oikein istahtaakaan kun joku jo taas pyyteli apuja jossain. Silleen kyllä kiva, koska semmonen istuminen ja kököttäminen on ihan hanurista. Sain taas seikkailla sairaalan käytävillä, kun etin patologian labraa väärästä kerroksesta ja lähin mukaan ettimään toista labraa, jotta tiiän mihin ens kerralla voin ite viedä pissanäytteet.

Tänään tein myös mun mielestä tosi lähärihommia. Syötin, vaihdoin lakanoita, tein pesuja... Laitoin mä parit iv lääkkeetkin, mutta muuten en kyl tehnyt mitään semmosta oikeesti saikkarin hommaa. Vaik oli must siistii, että lähäriopiskelija tuli kysyy multa, et voinko korkata tipan, koska hän ei saa sitä tehä. Heh. No mut niin, mua vähän sillain tympii, kun tollasia oikeesti tosi perushoitotoimenpiteitä, kuten just vuodepesut, ei käyty koulus kunnolla. Joka kerta, kun tehään pesut jollekin, oon se kolmas siinä, ylimääräsinä käsinä ja seuraan mitä tehään, koska musta tuntuu etten mä edes jotenki ite osais tehä niitä. Tai siis haloo osaisin, mut silleen niinku ne lähärit tekee. Niil on niin varmat otteet kaikesta. Toisaalta ne on myös just valmistumassa, et ehkä ne on tehny niitä vuodepesuja jonkin verran aiemmin jo. Mutta silti. Vähän tommoset perusjutut tuntuu olevan mul hakusessa.

Tosta tuliki mieleen, et eilen olin kattomassa luuydinnäytteenottoa, ja yhtäkkiä oli tilanne et mun piti avata yks paketti, se oli tietysti steriili toimenpide ja se avustava hoitaja oli just sillon jossain ja mä olin ainoo joka pysty auttaa. No mä sitten avasin sen paketin siinä ja kuuntelin sydän hakaten ja kädet täristen lääkärin ohjeita ja sit olin just tiputtamassa niitä välineitä sieltä pussista siihen steriilille pöydälle ja PAM se helvetin pussi tipahti kans siihen pöydän kulmalle. No sehän meni hyvin niinku ihan omasta mielestä..... Epästeriilikshän se pöydän kulma leimattiin, samoin pussin sisältö, ja sit onneks se hoitaja tuli ja teki toisen pussin avaamisen mun puolesta. Hitto miten kömpelö olo oli :-D Onneks ei ollu vakavaa ja toimenpide ei mitenkään menny pieleen, mutta kyllä mua vähän siinä punastutti että voi helkkari enkö nyt totakaan osannu sähläämättä tehä! No, ens kerral sit, ei jääny huono mieli loppujen lopuks!

Tuol on kauheesti must tuntuu jotain kokouksia ja esittelyitä, tänäänki oli aamulla joku lisäravinteista esittely, jotain protskupatukoita, puuroja ja keittoja. Saatiin maistaa puuroo mut se oli kyl niin hirveen makusta et en pystyis ite syömään semmosta liisteriä kahta desiä. Hyi. Iltapäiväl oli sit joku infuusioesittely, en jotenki oikee päässy mukaan siihen et mikä se oli, mut joku uus infuusio juttu. Kai se on ihan hyvä, et on kaikkia kokouksia ja esittelyitä, mut tänäänki ku oli niin kiire, niin tuntu et onks pakko mennä viel tonnekin, kun valmiiks jo piti olla kahes muussaki paikas samaan aikaan... No, osastonhoitaja käski... heh

Tänään keskusteltiin mun ohjaajan kans tavoitteista, ja se on kyl niin kiva se mun ohjaaja. Se huolehtii ja kyselee ja vaatii tarpeeks ja tarkistaa et kaikki on hyvin ja saan tavoitteet saavutettua. Ja antaa mun tehä asioita! Se on kivaa. Mul on niin kivat ohjaajat :--)

Countdown has begun... 10 päivän päästä koittaa mun kesäloma: ruhtinaalliset 3 päivää! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti