sunnuntai 14. elokuuta 2016

Kesä oli kesä meni

Mitä mittee! Tääki blogi on vissiin ihan hengissä :)

Kyllä vain kymmenen viikkoa meni nopeesti. Mitäs kaikkee tässä kesän aikana tapahtuikaan...

Ihanaa, kun oli lämmintä! Tosin meillä töissä ei ollut mitenkään erityisen mukavaa hellepäivinä, mut kyllä siel selvis. Olin töissä lähes tulkoon joka viikko kuutena päivänä, joten tänä kesänä on kyllä oikeesti tahkottu rahaa. Tietysti se tarkotti sitä, et kavereita en oikein kerenny treffailla. Noh, tää kesä meni näin.

Kuten jo ekassa kesätyökuulumispostauksessa kirjotin, et lähihoitajien työ on aika paskaa. Ni se on. Mut tiettekö mun arvostus lähäreitä kohtaan nousi ihan uudelle tasolle. Eihän sairaanhoitajien tartte tehä käytännös mitään palvelutalos. Lähärit ne on jotka pukee, pesee, on kodinhoitajia, kampaajia, tarjoilijoita, kuuntelijoita, siivoojia ja päivän ainoita juttukavereita. Sairaanhoitajat ottaa verenpaineet ja tarkistaa lääkkeet (okei, tarkka työnkuva tulee mulle selväksi marraskuussa). Mut se fyysinen työ on lähäreillä. 

Mun kymmeneen kesätyöviikkoon mahtu paljon kaikenlaisia tunteita ja tapahtumia. Kahdesti olin sairaslomalla, mikä kertoo myös oikeesti fyysisyydestä, aika monesti vihasin aamuherätyksiä, aika monesti olin hiessä kuin pieni sika, aika monesti tulin iloiseksi asukkaiden kehuista ja spontaaneista reaktioista, mutta myös aika monesti otin sanoja itseeni tai mietin jonkun kommentteja useamman hetken. Silti mä tykkäsin tosta työpaikasta tosi paljon. Kivat työkaverit, ihan mielettömän mukavat esimiehet ja tarpeeksi kirjava asukaskunta. Kyllä mä mielelläni meen tonne marraskuussa tekemään sairaanhoitajan harkan!

No mitä nyt?

Syksy alkaa mulle virallisesti koulujen alkaessa. Koulut=alakoulut, yläkoulut ja lukiot. Eli käytännössä syksy on alkanut. Mun koulu alkaa vasta 9.9., joten mulla on nyt kesäloma! En oo ihan vielä lomamodessa, mut eiköhän se ens viikolla siihen vaihdu, kun saan tehä kaikkia lomajuttuja ja nauttia omasta ajasta. Myös aurinkoloma odottaa, eli vaik Suomen sää ois jo syksyssä niin pääsen mäki nauttimaan kesäsäästä!!! 

Syys- ja lokakuussa siis on koulua perjantaisin. Irtisanoin just kämpän, koska en tartte kolmea päivää varten kallista huonetta, vaikka se kämppä onkin ihan sika kiva. Vietän sit lokakuussa kolme to-pe-yötä serkkuni kainalossa. :D

Marraskuun tosiaan oon kotihoidon harkassa ja joulukuun näillä näkymin vietän Tampereella harkassa! Keväästä mul ei oo mitään hajua, mut oon ymmärtänyt niin, et on enää lyhyt teoria ja sit vissiin kuuden viikon harkka. Sit se ois kai siinä!!! Pitäis koittaa vaan keksiä, et mitä mä teen sit ku oon valmis. Hoitoalalle en ajatellut hakeutua...

Mutta niinku kesä oli ja meni! Oli ehkä vähän erakkokesä sosiaalisesti, mut kyllä mä kävin Ruississa uuden työkaverin ja Jyppiläkamujen kaa, olin vapaaehtoisena alle 20-vuotiaiden miesten EM-koriskisoissa, pääsin ite pelaamaan korista Tampereella, kun koottiin vanha junnujengi kasaan. Vitsi että oli kivaa! En ollu ite pelannu sen akillesjänne-äksidentin jälkeen, mut peli kulki yllättävän hyvin ja yllätin itseni jaksamalla juosta myös viimeisen pelin 28 minuutista  noin 25 minuuttia! Pääsin käymään myös mökillä ja ehdin mä muutamaa kaveria oikeesti ihan treffatakin. Ihan hyvä kesä, mut toivon, et ens kesä ei menis ihan samalla kaavalla! 

Mutta hei tervetuloa syksy! Moi Helsinki! Good to be back! (Ja oikeesti äsken kun täyttelin kalenteria, niin en vois olla tyytyväisempi päätöksestä siirtyä kätilöstä saikkariks!!!!!)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti